Mobile.de, preturi cu 10% mai mari

Masinile second-hand din Germania s-au scumpit cu cel putin 1.000 de euro fata de toamna trecuta.

Dupa mai mult de 15 ani in care sa aduci o masina la mana a doua din Germania a fost o afacere buna atat pentru cumparator, cat si pentru intermediar, ultimele luni din 2006 arata un tablou cu totul schimbat.

“Cumparam automobile second-hand (Gebrauchtwagen, in germana) de orice tip. Nu conteaza anul de fabricatie, nu conteaza starea masinii. Cumparam masini cu defectiuni la motor, inclusiv masini implicate in accidente usoare sau grav avariate.”

Astfel suna o multime de anunturi in paginile de mica publicitate ale tuturor ziarelor locale si regionale din Germania. Anunturile de acest gen sunt postate de dealerii de automobile (autohaus), care repara tot ce prind si vand la export romanilor, bulgarilor si polonezilor, in principal.

De altfel, exista dealeri care precizeaza inca din anunturile de vanzare ca masinile lor sunt destinate exclusiv exportului. Apropierea aderarii Romaniei si Bulgariei, cu noile reguli de import auto si noile taxe mult marite de inmatriculare, a aruncat in aer piata autoturismelor second-hand din Germania.

Capcane la autohaus

O masina second-hand in Germania costa astazi cu 1.000-1.500 de euro mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. Avand in vedere ca modelele cele mai cautate erau in jurul mediei de 8.000 de euro, putem estima o scumpire intre 10 si 20%. Enorm intr-o tara unde inflatia anuala este sub 2%.

Situatia actuala nu este pe placul nimanui – cumparatorii scot mai multi bani din buzunar, intermediarii aduc mai putine masini si castiga mai putin la tranzactie. Dealerii germani sunt cei care fac profitul, revanzand masinile la preturi mult mai bune decat le-au achizitionat. Solutia cea mai comoda pare intermediarul, de care tocmai am vorbit. Te costa ceva mai mult, insa ai masina la scara.

Dar stii exact ce masina primesti? S-au dus vremurile in care cand luai ceva “de la nemti” aveai garantia ca nimeni nu incearca sa te pacaleasca. Vremurile s-au schimbat, autohaus-urile au acum, multe dintre ele, patroni turci, polonezi sau sarbi. Evitati-le pe acestea! Daca achizitionezi masina prin intermediar, roaga-te ca sursele lui sa fie de incredere.

Cei mai multi cumparatori romani nu vin personal in Germania ca sa isi cumpere o masina la mana a doua. Vorbesc cu unul dintre numerosii intermediari care “fac” Germania deja de foarte multi ani si care din asta traiesc: aduc masini, pe care ti le predau la cheie, la care castiga 500-1.000 de euro pe tranzactie.

Lor le spui ce masina vrei, cati bani ani, ce caracteristici sa aiba, iar ei iti aduc automobilul. Au deja legaturi cu Autohaus-urile din Germania, ii cunosc pe patronii acestora, cunosc piata… Bela este un astfel de intermediar: “Fac treaba asta de 15 ani. Am adus sute de masini. Asa prost ca acum n-a mers niciodata. Cu aderarea asta au dat buluc romanii sa-si cumpere masini din Germania.

Ne-am umplut de gunoaie, vand nemtii tot. Greu mai gasesti o masina buna, la un pret rezonabil, cum era pana acum.”

Capcane pe internet

Cei mai multi romani cauta automobilul pe internet. Oferta este coplesitoare, dar rareori se finalizeaza! Mobile.de, site-ul cunoscut de toata lumea, cu sute de masini oferite, nu este deloc cea mai buna solutie. O data pentru ca masinile pe care le vezi azi pe site, maine sunt deja vandute. Nici un vanzator nu iti tine masina mai mult de doua zile, nici nu ai timp sa ajungi la ea si s-a vandut.

In al doilea rand, nu stii ce cumperi – pozele sunt frumoase, dar realitatea poate sa fie foarte urata. Nu putini sunt cei care au patit-o, chiar in randul romanilor care traiesc in Germania.

BaniiNostri.ro, 16 nov 2006


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.