Publicitatea pe internet tinde sa intreaca in eficienta publicitatea TV

In mediul online, vizitatorii websiteurilor percep publicitatea pe internet cel putin la fel de bine ca reclamele TV, se simt atrasi de publicitatea virtuala si o considera un factor care ii influenteaza in luarea deciziilor. Acestea sunt concluziile unui sondaj realizat in perioada 16 martie – 23 aprilie 2006 de catre ziarul financiar exclusiv
electronic www.SMARTfinancial.ro.

La intrebarea “Ce metoda/mijloc de publicitate de pe piata romaneasca considerati ca va influenteaza cel mai mult?”, vizitatorii SMARTfinancial.ro au votat cel mai mult optiunea “Bannere pe internet” – 36%.

Pe locul 2 s-a situat, previzibil, publicitatea TV, spoturile video influentand in cea mai mare masura 28% dintre aceia care si navigheaza pe internet, si urmaresc emisiuni de televiziune. Pe podium a intrat si marketingul direct, cu 12%, considerat de asemenea si in mediul publicitatii romanesti unul dintre cele mai eficiente mijloace de promovare.

Situarea internetului mai sus decat televiziunea in ceea ce priveste influenta directa a mesajului asupra consumatorului subliniaza din nou eficienta publicitatii online, in dezvoltare si in Romania, dar inca mult mai prejos decat in Europa de Vest sau in Statele Unite ale Americii, acolo unde nu prea exista companie fara identitate in mediul electronic.

In Romania, publicitatea online a facut pasi importanti in ultima perioada, agentii precum ARBOmedia, Boom, iMedia si Vodanet reusind, in mare masura, sa isi imparta suprematia pe internet in ceea ce priveste reprezentarea websiteurilor comerciale in raport cu clientii de publicitate. Un segment aparte il reprezinta si Neogen.

Ca si valoare totala, publicitatea online se estimeaza ca va depasi in acest an chiar 5 milioane de euro, dar ramane de zeci de ori mai putin utilizata de companii decat publicitatea TV.

“La o prima vedere superficiala un cititor ar putea spune ca e normal ca un privitor la TV sa declare ca il influenteaza publicitatea la TV, un utilizator al unui site sa ia decizii de cumparare inclinate spre produsele promovate in acel site, si ca, pentru a avea un rezultat corect, acest studiu ar trebui facut pe un esantion reprezentativ, care sa includa si femei, si barbati, si tineri si

batrani, si cu scoala si fara”, a comentat Calin Rotarus, online sales director ARBOmedia.

“Dar un ochi atent nu poate sa nu remarce faptul ca pentru un advertiser ramane esentialul: in Romania exista peste 4 milioane de utilizatori de internet, care au o putere de cumparare mult peste medie si care sunt influentati de campaniile publicitare pe internet mai mult decat de publicitatea in celelalte medii”, a explicat Calin Rotarus.

Conform sondajului www.SMARTfinancial.ro, 6% dintre persoane au votat printul publicitar ca cea mai eficienta metoda, tot 6% publicitatea indoor (inclusiv in lift, in toalete), iar 4% publicitatea outdoor.

Interesant este ca o alta optiune, “newslettere si alte metode de publicitate online in afara de bannere” a obtinut 5%, ceea ce alaturi de bannere ofera internetului un scor deosebit de bun, 41%. Cea mai slaba performanta a eficientei a obtinut-o publicitatea radio, cu 3% din voturile exprimate.

Sondajul a fost realizat pe un esantion de 412 persoane, cu limitare la vot per IP, fiind important de spus ca mediul online in care s-a desfasurat sondajul si-a spus si el cuvantul, cu siguranta ca alte rezultate ar fi fost obtinute la un sondaj outdoor.

Esantionul este parte a targetului SMARTfinancial.ro: clasa medie si clasa business, venituri medii si mari, studii medii si superioare, mediul urban, varsta 18 – 45 de ani.

HotNews.ro, 26 apr 2006


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.