Business on-line vs business off-line

Pe măsură ce tehnologia avansează, unii antreprenori aleg să îşi dezvolte o afacere exclusiv online. Aceste businessuri devin din ce în ce mai populare, grație costurilor reduse şi numeroaselor oportunităţi de promovare. Cu toate acestea, mulţi clienţi preferă un magazin „din mortar şi cărămidă”, care le oferă siguranţă şi încredere, pentru că pot vedea şi atinge produsele pe care şi le doresc.

Un business se poate dezvolta atât on-line cât şi off-line, însă, în cele mai multe cazuri, la început este luată în calcul numai o singură opţiune. În funcţie de domeniul de activitate al firmei, se poate trece de la on-line la off-line sau invers, ori se pot menţine ambele variante; cu toate acestea rămâne mereu întrebarea: cum este mai bine – on-line sau off-line?

Business on-line

AVANTAJE
În primul rând, o afacere on-line costă mai puţin decât una off-line. Cu un computer personal sau un laptop şi o conexiune la Internet, afacerea este ca şi pornită. În ceea ce priveşte costurile, acestea se reduc la aproximativ o sută de euro pentru cumpărarea unui domeniu şi hosting-ul pe un an, la care s-ar mai adăuga şi crearea site-ului, care porneşte de la aproximativ 500 de euro, dar variază de la proiect la proiect, în funcţie de cerinţele şi nevoile clientului.

De asemenea, într-un astfel de business se poate lucra de oriunde, fie de acasă, fie dintr-o clădire de birouri.

Un business on-line este disponibil 24 de ore din 24. Clienţii se pot uita pe produse sau pot citi informaţii despre afacere, pot plasa comenzi la orice oră din zi şi din noapte, în zilele săptămânii sau de Sărbători.

Având ca platformă de dezvoltare exclusiv mediul on-line, multe companii pot intra cu uşurinţă şi pe pieţele străine, nefiind limitate de frontierele geografice. Iar piaţa se extinde tocmai pentru că şi clienţii cer mai multe servicii on-line.

Managerul sau proprietarul poate stabili tarife în diferite monede, nu numai cea naţională.

Un business on-line poate însemna şi un serviciu clienţi mai bun, pentru că este simplu de creat o pagină cu FAQ sau un scurt material video în care să fie date câteva explicaţii. Clienţii vor fi mulţumiţi de un serviciu care le răspunde la nelămuriri, iar angajaţii companiei pot economisi timp fără a mai explica fiecărui client în parte aceleaşi lucruri.

DEZAVANTAJE
Pentru proprietarul unui business on-line este mai dificil să creeze şi să menţină loialitatea clienţilor, având în vedere că nu există o interacţiune faţă în faţă cu aceştia, ci contactul este limitat numai la telefon, e-mail sau forumuri.
Proprietarul unui business on-line nu trebuie să ştie cinci limbaje diferite de programare, însă trebuie să fie familiarizat cu HTML şi cu tehnicile de promovare specifice mediului on-line şi cu tehnicile SEO.

Fiind un business on-line, contactul cu clientul trebuie să fie menţinut în permanenţă. Un business de acest tip nu se poate limita doar la uploadarea profilului de Facebook sau la câteva postări, ci trebuie să răspundă în permanenţă comentariilor şi să ofere asistenţă, atunci când este cazul.

De asemenea, conţinutul site-ului trebuie să fie actualizat şi încărcat în permanenţă, pentru a arăta că există activitate în cadrul firmei respective; în caz contrar, clienţii îşi pot imagina că este o afacere mai puţin serioasă şi atunci ar putea să evite site-ul.

Business off-line

AVANTAJE
Afacerea off-line aduce un plus de siguranţă în ochii cumpărătorilor sau al potenţialilor clienţi, întrucât indică faptul că proprietarul businessului este suficient de stabil din punct de vedere financiar pentru a avea un magazin sau un butic.
Clienţilor le place să simtă, să vadă şi să atingă produsele înainte de a da banii pe ele, mai ales atunci când este vorba despre bijuterii, electrocasnice sau haine.

În businessul off-line se pot stabili conexiuni personale cu clienţii, ceea ce poate pune bazele unei relaţii bazate pe loialitate. Pentru unele businessuri, afacerea off-line este singura opţiune. De pildă, oricât de mult s-ar promova restaurantele on-line, nu vor reuşi niciodată să îi servească pe clienţi doar în mediul virtual.

DEZAVANTAJE
Pentru o afacere „din mortar şi cărămizi” este nevoie de supraveghere continuă – atât a personalului, cât şi a mărfii. Şi, mai ales, a „falşilor clienţi”, care au ca singur scop sustragerea de bunuri din magazin. Costul punerii pe picioare şi al întreţinerii unei afaceri off-line este mai ridicat, din cauza resursei umane şi a cheltuielilor cu infrastructura. Cu toate că variază de la oraş la oraş şi de la zonă la zonă, dacă vorbim numai de Bucureşti, doar chiria pentru o astfel de afacere ar putea porni de la puţin peste 300 de euro fără TVA pentru zona Unirii sau de la aproximativ 500 de euro fără TVA pentru zona Băneasa.

Piaţa pentru un business off-line este, în general, limitată geografic, iar clienţii pe care îi atrage vin mai greu din afara zonei de proximitate.


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.



Alte articole asemanatoare: