ING Bank România a făcut profit în creștere cu 56% în primele nouă luni din 2016 față de perioada similară din 2015, ceea mai mare contribuție venind din vânzarea acțiunilor Visa. Banca și-a majorat portofoliul de credite și pe cel de clienți activi.
Venitul total al sucursalei olandezilor de la ING Bank din România a crescut cu 32% față de aceeași perioadă a anului 2015, ajungând la 988 de milioane de lei. Câștigul se datorează dezvoltării afacerii și veniturilor excepționale din vânzarea acțiunilor deținute la Visa Europa către Visa Inc., care a adăugat 101 milioane de lei la profitul net, potrivit unui comunicat de presă al băncii.
Excluzând impactul vânzării acțiunilor companiei de servicii de plată, venitul total s-a ridicat la 865 de milioane de lei, o creștere de 16%, iar profitul net a fost de 290 de milioane de lei, cu 15% peste cel înregistrat în ianuarie-septembrie 2015.
„Creșterea creditării și atragerea a peste 100.000 de clienți activi noi demonstrează că strategia noastră de business este eficientă. Vom păstra direcția actuală de dezvoltare și, în 2017, ne propunem să ajungem la o cotă de piață de 10% clienți cu salarii”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.
Costurile operaționale au crescut cu 13% la 470 de milioane de lei, în principal prin creșterea costurilor cu angajații, costurilor de reglementare și investițiilor în tehnologie. Costurile cu provizioanele de risc au crescut de la 32 la 53 de milioane de lei, evoluție generată de creșterea volumului de credite noi. Rata creditelor neperformante a scăzut la 4% de la 5,4%, cu mult sub media sistemului bancar local. Raportul costuri venituri a fost de 54,4%, iar randamentul capitalurilor a fost de 19,3%, excluzând tranzacția Visa.
Portofoliul de credite a crescut cu 29% sau 3,8 miliarde de lei față de anul trecut, la 17 miliarde de lei, preponderent din segmentul persoanelor fizice și al întreprinderilor mici și mijlocii. Creditele în lei au devenit majoritare în bilanțul băncii, după o creștere cu 53% a portofoliului în moneda locală la 11,3 miliarde de lei.
Banca a atras cu un sfert mai multe fonduri decât anul trecut la 20,7 miliarde de lei. Cota de piață pe creditare a crescut de la 5,7% la 7,5%, iar pe depozite de la 6,7% la 7,6%. Dacă păstrează evoluția până la finele anului, ING ar putea urca o poziție, peste CEC Bank, pe locul 6 în topul băncilor după active. În primele nouă luni din 2016, ING a atras peste 100.000 clienți activi noi, o creștere aproape dublă (+88%), comparativ cu perioada similară a anului 2015. ING a derulat în ultimele luni o campanie prin care viza creșterea numărului de conturi de salarii. ING Group a raportat un profit net de 1,3 miliarde de euro în trimestrul trei, o creștere de 22,3% de la an la an.