Reteaua de supermarketuri Penny Market, parte a Rewe, se situeaza pe primul loc in clasamentul vanzarilor pe 2006, cu o medie anuala de 13.800 de euro pe metru patrat, fiind urmata de francezii de la Carrefour, cu 11.600 de euro, Penny XXL (Rewe), cu 11.300 de euro, si Metro cash&carry, cu 9.300 de euro.
Vanzarea raportata la suprafata reprezinta cel mai important indicator de eficienta-productivitate din sectorul comertului. Totalul pietei comertului cu produse alimentare a atins, anul trecut, nivelul de 14,7 miliarde euro, din care comertul organizat si-a adjudecat 29%, potrivit unui studiu Planet Retail.
La finele lui 2006, retelele de hipermarketuri numarau 37 de magazine, lider fiind Carrefour, cu o cota de 50,5% din piata. Pe segmentul supermarketurilor, 56,6% din piata a acaparat CBA, asociere de comercianti autohtoni, Grupul Rewe 27,2% si Delhaize Group 9,2%.
Potrivit aceluiasi studiu, 45,2% din vanzarile de produse alimentare s-au facut, anul trecut, prin intermediul magazinelor cash&carry, 23,5% prin hipermarketuri, iar 18,1% prin supermarketuri.
Penny Market avea, la sfarsitul anului trecut, 26 de magazine, cu o suprafata totala de vanzare de 19.500 de metri patrati. Reteaua a fost infiintata in 2005, in Romania, iar in prezent sunt 32 de magazine.
Magazinul are o suprafata standard de vanzare de 750 de metri patrati si un sortiment de 1.400 de articole. Expansiunea vizeaza intreaga tara, in orase de peste 20.000 de locuitori.
Reprezentantii companiei anuntau anul trecut investitii de 180-200 milioane de euro pana in 2011, in terenuri, cladiri, echipamente. Pe termen lung, tintesc o retea de 150-200 de magazine in Romania.
Grupul Rewe este prezent in Romania prin lanturile de magazine Billa, Penny Market XXL, Penny Market si, impreuna cu Fegro Markt, opereaza reteaua de cash&carry Selgros. Anul trecut, diviziile din Romania ale Rewe Group au obtinut o cifra de afaceri de 1,05 miliarde euro, in crestere cu 34,7% fata de 2005.
Piata de comert cu bunuri de larg consum din Romania este estimata, anul acesta, la 40 miliarde euro, in crestere cu 17% fata de 2006, conform companiei de consultanta Deloitte Romania.
Primul jucator pe piata comertului modern autohton a fost Metro, care, in momentul de fata, este liderul pietei, cu o cifra de afaceri de 1,5 miliarde euro in 2006, dupa 11 ani de activitate.
Un articol de Ionut Giusca
Integral in Business Standard
Business Standard, 03 sep 2007