Tintag, start-up-ul din Cluj-Napoca care a dezvoltat un dispozitiv reîncărcabil de localizare a obiectelor pierdute şi care a primit o finanţare de peste 100.000 de dolari pe platforma americană de crowdfunding Indiegogo, are ca ţintă să ajungă la 1.000 de unităţi vândute lunar anul acesta, din care circa o treime să fie livrate pe piaţa locală.
„Vrem să încheiem contracte de distribuţie în mai multe ţări pentru a creşte volumul de unităţi vândute. Pentru anul în curs ne dorim să ajungem la 1.000 unităţi vândute lunar şi estimăm că ponderea vânzărilor din România va fi de circa 30% din vânzările totale“, a spus Alexandru Chiş, cofondatorul Tintag alături de Andrei Vig.
Dispozitivele Tintag se ataşează diferitelor obiecte, precum chei, poşetă sau portofel, premiţându-le astfel utilizatorilor să-şi localizeze lucrurile direct de pe smartphone prin intermediul aplicaţiei mobile dedicate.
Dispozitivele funcţionează cu ajutorul tehnologiei Bluetooth Low Energy, care transmite şi centralizează datele în aplicaţia mobilă, unde utilizatorii pot vedea locaţia obiectelor şi de unde pot fi direcţionaţi către acestea.