Topul companiilor din Romania pe 2015. Firmele din energie domina cea mai „exclusivista“ divizie de business, dar producatorul auto Dacia castiga campionatul

Ziarul Financiar face primul clasa­ment al companiilor miliar­da­re în euro în 2015 pornind de la informaţiile disponibile privind afacerile. Topul poate suferi modificări pe măsură ce jucătorii îşi depun situaţiile la Finanţe.

Companiile din energie domină numeric acest top, tot din acest sec­tor venind şi un nou-intrat, respectiv MOL Româ­nia. Retailul alimentar are a doua cea mai puternică prezenţă, în timp ce sec­to­rul auto îşi revendică un singur loc, dar cel mai important, Dacia fiind din nou cea mai mare companie din România.

Clasamentul celor mai mari zece companii miliardare în euro a fost realizat de ZF pornind de la datele anunţate de companii, de la ritmurile de creştere bifate în primele şase luni sau de la felul în care au evoluat pieţele pe care aceşti jucători sunt activi. Totodată, în cazul grupurilor formate din mai multe entităţi, a fost inclusă în clasament cea mai mare entitate din structura respectivă.

Din „careul de aşi“ al businessului din Româ­nia fac parte o companie auto, Dacia, două din energie, OMV Petrom şi Rompetrol Rafinare, şi un retailer, Kaufland România.

Pornind de la ritmul de creştere înregistrat de producătorul auto Automobile Dacia în primele şase luni din 2015, compania ar putea termina 2015 cu un business de 19,2 mld. lei (4,3 mld. euro). Pe rivalii de la Petrom, barilul ieftin i-a adus la un nivel de 13,9 mld. lei (3,1 mld.euro), dar com­pania pe­tro­lieră rămâne deocamdată singura care le poa­te pune probleme celor de la Dacia în cursa pen­tru ti­tlul de cea mai mare companie din Ro­mânia. Rom­petrol Rafinare a ajuns la un busi­ness de 9,8 mld. lei (2,2 mld. euro) anul trecut, în scădere cu 27% faţă de 2014, dar pentru prima dată în ultimii 1 ani a intrat pe profit.

q-tabzf01-29mart-ok

Kaufland România, liderul detaşat al co­mer­ţului local, cu o reţea de 108 hipermar­keturi, com­pletează careul de aşi al miliardarilor din busines­sul din România. Potrivit estimărilor ZF, anul tre­cut Kauf­land a ajuns la un business de aproape 9 mld. lei (2 mld. euro), cu 10% mai mult faţă de 2014.


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.



Alte articole asemanatoare: