Ad’Or-ul prinde rugina

Una dintre cele mai reprezentative agentii de publicitate din Romania, McCann, ingroasa rindurile contestatarilor Ad’Or, retragindu-se din comitetul de organizare al festivalului, care se va desfasura in perioada 16 – 19 mai. In urma cu doi ani, Headvertising-ul a fost prima care a spus “pas”.

Anul trecut, voci noi s-au alaturat agentiei lui Serban Alexandrescu: Next Cap, Cohn&Jansen, Gavrila&Asociatii, urmati apoi si de Tempo si Lowe&Partners.

Fara ei, dar in cunostinta de cauza

Motivul invocat de McCann este neprofesionalismul organizarii festivalului. “Cea mai recenta dovada in acest sens a fost ultima sedinta a Comitetului de organizare, in care s-au luat hotariri importante pentru festival in lipsa noastra”, afirma Adrian Botan, creative director si deputy managing director McCann.

“Hotaririle importante luate in absenta lor au fost extinderea categoriilor festivalului pentru a reflecta mai bine situatia actuala a pietei de publicitate, subiect discutat pe larg in ultima intilnire la care au participat doi reprezentanti McCann si stabilirea datei de 10 aprilie ca limita pina la care ar fi trebuit publicate sau difuzate lucrarile ce pot fi inscrise.

Cred ca asa putem transforma luna aprilie din luna «ghost-urilor» intr-o luna normala pentru piata de publicitate”, spune in replica Adrian Dura, presedintele Romanian Association of Advertising Agencies (RAAA) si al comitetului de organizare. Acesta considera decizia McCann una neplacuta. “Botan a avut o contributie importanta la reusita editiilor precedente.

Si in acest an implicarea lui ar fi fost la acelasi nivel”, declara Dura. Seful RAAA considera de asemenea “revoltatoare” acuzatia de neprofesionalism adusa de McCann Erickson comitetului de organizare. “Sedinta la care McCann face referire a fost intr-adevar anuntata cu doar una, doua zile inainte, dar acesta nu este un lucru nou. Timpul nu a fost niciodata aliatul nostru”, afirma Dura.

Juriul-surpriza

Botan mai acuza lipsa unui juriu si a unui regulament al festivalului: “Orice festival care se respecta trebuie anuntat cu mult timp inainte, iar termenul-limita de expunere, juriul si regulamentul nu trebuie sa devina o surpriza in fiecare an. McCann a fost un sustinator traditional al Ad’Or, dar nu mai doreste sa gireze in continuare un festival organizat neprofesionist”.

Festival de prieteni

Seful de la McCann crede ca festivalul si-a pierdut din prestigiu: “Relevanta unui festival e data de participanti, juriu si miza. Miza e singurul capitol la care stateam bine. Avem din ce in ce mai putini participanti, iar juriul este o incropire de prieteni de prin retelele diverselor multinationale. Nicidecum personalitati care pot sa dea valoare internationala premiilor de la Ad’Or.

Cotidianul, 14 apr 2006


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.