Pentru a da lovitura castigatoare, Coca-Cola va trebui sa convinga autoritatile americane ca indulcitorul nu afecteaza ficatul si nici nu cauzeaza impotenta in cazul barbatilor, asa cum arata unele teste. Barbatii din Brazilia, Japonia sau China, tarile unde acest indulcitor este folosit la scara larga, nu s-au plans inca de astfel de probleme.
Un arbust care creste pe plantatiile din Paraguay, botezat Stevia, este noul vis urat al americanilor de la Tate&Lyle, cei care detin numarul unu in America pe piata indulcitorilor americani.
Cum Splenda, produsul lor, nu a prins prea bine pe segmentul bauturilor racoritoare fara zahar, amenintarea este si mai mare pentru ca, de doi ani si jumatate, reprezentantii Coca-Cola colaboreaza cu gigantul agricol american, Cargill, pentru a obtine din Stevia un nou indulcitor cu zero calorii.
Noul indulcitor, botezat Rebiana, va fi folosit doar in bauturile carbogazoase dietetice ale Coca-Cola, intrucat acordul semnat in urma cu doi ani le ofera exclusivitate pentru folosirea produsului in bauturi, in timp ce Cargill va fi singura companie care il va folosi in mancare.
Oficialii Coca-Cola, citati de cotidianul britanic „The Times”, nu au vrut sa dea detalii despre cati bani a cheltuit compania pentru acest proiect, dar au dezvaluit ca producatorul de bauturi este cu ochii pe Stevia de aproape 12 ani.
Dauneaza activitatii sexuale
Producatorii Splend, produsul care face anual 20% din profitul Tate&Lyle, mai au timp insa sa-si revigoreze afacerea, chiar daca profitul este in scadere in ultimii ani. Venirea pe piata americana a extrasului de Stevia ar mai putea dura ani buni din cauza ca, in prezent, Rebiana este interzis in SUA.
Integral in EvZ
Evenimentul Zilei, Mihaela Dinca, 02 iun 2007