Cum este construita masina unui presedinte de stat

Masinile blindate sunt considerate ca fiind extrem de importante pentru protectia oamenilor de stat. Insa masina presedintelui George W. Bush pare a fi cea mai sofisticata dintre toate. A trecut masina dumneavoastra testele de siguranta? Poate ca da. Insa daca esti liderul unei natiuni libere, cu siguranta ai nevoie de mult mai mult decat un simplu airbag.

Unul dintre cele mai importante elemente de securitate ale presedintelui Statelor Unite o reprezinta editia limitata si super blindata: Cadillac deVille.

Protectia liderilor lumii nu este un lucru usor si exista doar cateva companii care sunt intr-adevar specializate pe acest lucru. Una dintre primele masini blindate pentru liderii politici a fost o limuzina construita de O’Gara-HSS & Eisenhardt pentru presedintele Harry S. Truman in 1949.

In ziua de azi tehnologia a evoluat mult si a aratat ca poate salva vieti in cele mai negre situatii. Un exemplu concret poate fi presedintele Georgiei, Eduard Shevardnadze. In 1998 zece oameni inarmati au deschis focul asupra vehiculului acestuia. Multumita limuzinei, cadou facut de Germania, presedintele nu a fost ranit.

Guvernul de la Berlin a trimis in cel mai scurt timp, dupa atentat, un model asemanator nou-nout.

Principiile protectiei
Masurile de securitate pentru limuzina presedintelui sunt secrete si bine pastrate si fara indoiala sunt la fel de bune daca nu mai bune decat cele folosite pentru presedintele Shevardnadze. Cum functioneaza sistemul de securitate ale vehiculului? Acestea sunt principiile de baza:

1. Protectia in momentul atacului
2. Abilitatea de a evada si de a scapa
3. Masuri de precautie

In termeni de protectie, cea mai importanta arie care cere aparare este locul ocupat de pasager. Daca aceasta nu este bine protejata atunci asasinii platiti isi pot atinge scopul. In cele mai multe vehicule geamul transparentare o grosime de 6 centimetrii, fiind capabil sa reziste la un foc deschis.

Restul cabinei ocupata de pasager este creata din hotel si alti compoziti anti-glont., inclusiv plafonul. In ziua de azi astfel de masini rezista la gloantele trase de AK-47 si M-14, si se comporta bine si in cazul declansarii grenadelor.

Insa cele mai temutew atacuri sunt cele cu mine si bombe plasate sub vehicul. Dorinta de a imbunatatii aceste tipuri de protectie pentru atacuri de mare risc a devenit necesara in 1992 cand judecatorul Giovanni Falcone a fost asasinat prin amplasarea unei bombe pe suprafata unei autostrazi.

Eschivarea
Inovatiile recente arata ca masinile blindate din ziua de azi sunt plaste pentru evadare. Partile esentiale sunt protejate de blindaj. De exemplu: bateria, radiatorul, motorul, sistemul de alimentare cu carburant. Acest blindaj impiedica si explozia. O alta masura de securitate recomandata de firmele in domeniu sunt rotile blindate.

In cazul in care cauciucurile cedeaza in timpul atacului otelul dur permite soferului sa evadeze in viteza.
O alta masura care apare la modelele de top este sistemul de vedere pe timp de noapte. Reprezinta acesta un dispozitiv sau un obiect tehnologic crucial? Vehicule precum Cadillac deVille folosesc o camera infrarosu pentru a scana soseaua. Caldura emanata de obiectele de pe sosea sunt afisate pe un ecran in nteriorul masinii.

Una dintre companiile de varf din domeniu se ofera sa creeze arme in compartimente specifice masinii pentru circumstante speciale. De exemplu arme in portierele masinii.

Sursa:www.bbc.co.uk

StiriAuto.ro, 10 apr 2006


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.