Cinci reţete pentru afaceri de sute de milioane de dolari

succes_75842900_03289200Visul american se poate traduce foarte simplu prin faptul că Statele Unite oferă oricui posibilitatea de a ajunge milionar. Acest vis a fost motorul care a pus în mişcare cele mai inovative idei de business şi care a schimbat radical viaţa unor oameni care au avut curajul sa-şi pună în practică planurile.

În cele ce urmează vă prezentăm câteva din poveştile de succes ale unor antreprenori care au reuşit să-și transforme visele în realitate și să câştige averi colosale:

De la lupta cu flăcările la restaurant

Chris şi Robin Sorensen erau pompieri în Florida. Au avut ideea să deschidă un restaurat bazat pe sandvişuri bazat pe istoria famililor lor cu tradiţie în lupta cu focul. Astfel, în anul 1994, cei doi fraţi au făcut un împrumut şi şi-au deschis primul restaurant, pe care l-au decorat cu echipamente de pompieri. Robin s-a angajat la magazin, iar fratele său a continuat, pentru un timp, să fie pompier cu jumătate de normă. Între timp, Firehouse Subs a devenit o franciză în plină extindere, având peste 500 de sucursale în toată America. În 2011, firma a avut încasări totale de 284.9 milioane de dolari.

Gunoiul le-a adus bani

Mary Ellen Sheets nu şi-ar fi închpuit vreodată că ridicatul gunoiului i-ar putea aduce milioane de dolari. În anii ’80, Jon şi Brig, copiii familiei Sheets, pentru a câştiga un ban în plus, au început să fie cărăuşi pentru vecinii lor. Transportau cu camioneta lor mobilă sau gunoi . Când băieţii au plecat la facultate cererile au început să curgă, motiv pentru care mama lor a angajat doi oameni şi a cumpărat o altă camionetă cu 350 de dolari. Aşa se face că, peste noapte, dintr-un hobby totul s-a transformat într-o adevărată afacere. În 2011, afacerea numită chiar “Doi bărbaţi şi-un camion” ajunsese la 224 de sucursale în 34 de state, încasările fiind de aproximativ 220 de milioane de dolari.

Mesajul de pe tricouri i-a transformat în oameni de succes

Iniţial, o idee palidă, care nu s-a materializat din punct de vedere financiar. În 1989, Bert şi John Jacobs şi-au creat câteva tricouri pe care au încercat să le vândă. Nu a mers. Însă cei doi nu au abandonat ideea, iar cinci ani mai târziu s-au gândit să imprime tricourile cu un personaj de desene animate numit Jake şi să adauge motto-ul “Life is good”. Mesajul pozitiv fost extrem de bine primit de oameni ceea ce a făcut ca ideea lor să devină vandabilă. Tricourile s-au vîndut ca pâinea caldă, iar retailerii au devenit î interesaţi de acest proiect. Între timp, afacerea s-a dovedit a fi înfloritoare, iar figura Jake şi sloganul au fost imprimate şi pe alte obiecte, de la prosoape până la căni şi lese pentru câini.

Şi-a tăiat dresurile … şi aşa a început totul

Într-o seară, Sarei Blakely i-a venit ideea să îşi taie dresurile şi aşa s-a născut ideea produsului Spanx. Cu economiile ei de 5000 de dolari, Blakely a patentat dresurile scurte şi a bătul la uşa producătorilor în căutarea unuia care să dorească să îi fabrice produsul. La început s-a lovit de reticenţa producătorilor care îi spuneau că nu se va vinde. Într-un final doar unul a acceptat să rişte. În 2000, prototipul ei a fost perfecţionat şi Blakely. În urmă cu doi ani, profitul companiei ei era estimat la aproximativ 250 de milioane de dolari.

A dus tradiţia mai departe

Se trage dintr-o familie în care cinci generaţii s-au ocupat cu fabricarea berii. A căutat reţeta străbunicului său şi a început să facă berea în propria bucătărie. Odată ce mostra a fost gata şi-a părăsit jobul de consultant în management şi şi a mers din uşă în uşă pe la barurile din Boston, încercând să o vândă. Aşa a început povestea de succes a lui Jim Koch, a cărui companie este astăzi cel mai mare producător de bere specială din America. În 2011, TheBoston Beer Company a avut venituri în valoare de 513 millioane de dolari.


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.