Vânzările de tablete PC au căzut în primele 11 luni ale anului trecut cu 17%, la 530.600 de unităţi, piaţa fiind disputată în principal de gigantul Samsung şi compania locală Visual Fan (Allview).
Vânzările de tablete PC de pe piaţa locală au trecut de la o creştere de 48% în primele 11 luni din 2014 la o scădere de 17% în aceeaşi perioadă a anului trecut, livrările scăzând la o medie de aproximativ 40.000 de unităţi pe lună în cea mai mare parte din 2015, conform datelor dintr-o cercetare de piaţă văzută de ZF.
Gigantul sud-coreean Samsung a fost în perioada menţionată numărul unu din punctul de vedere al numărului de unităţi livrate, cu o cotă de 20,7% (corespondentul unui număr de aproximativ 110.000 de bucăţi), depăşind astfel compania braşoveană Visual Fan (Allview), care a fost lider în 2014. Pe următoarele locuri în clasamentul realizat după numărul de unităţi vândute se află Utok, Vonino şi Lenovo.
Din punct de vedere valoric, piaţa locală de tablete a scăzut în primele 11 luni din 2015 cu 16%, la aproximativ 65 mil. euro, conform datelor din cercetarea de piaţă. În 2014 piaţa crescuse în acelaşi interval cu 7% la aproape 80 mil. euro.