De ce site-urile facute de noi sunt “prea simple”

Aceasta este problema cu care ne confruntam de cele mai multe ori si anume perceptia clientilor ca site-urile pe care le-am creat sunt prea simple si nu ies in evidenta, nu sar in ochi.

Conceptul de baza dupa care ne ghidam este: “Atunci cand creezi design-ul unui site nu il construi asa cum ti-ai dori tu sa arate, ci cum si-ar dori clientii sa navigheze pe el.” Pentru ca oamenii care conteaza sunt potentialii tai clienti, pentru ei facem site-ul.

Si potentialii tai clienti nu se uita la frumusete, la culori, la efecte, la umbre, texturi si alte decoratiuni. Pentru potentialii tai clienti, acei oameni care iti viziteaza site-ul cautand informatii, cel mai bun design este cel invizibil.

Adica design-ul care nu le distrage atentia de la lucrurile pe care le cauta.

Vizitatorii vor niste lucruri precise de la site:

  • sa se incarce repede (pentru ca nu au rabdare)
  • sa nu aiba o navigare complicata (sectiunile site-ului sa fie clare)
  • sa ajunga repede la informatia pe care o cauta (maxim 3 clickuri)

Avand in vedere aceste lucruri, site-urile pe care le construim trebuie sa fie in primul rand eficiente, sa te ajute sa castigi clienti si sa-ti creasca afacerea.

Exemple de site-uri simple

In Romania, cel mai mare magazin online, eMag.ro si-a schimbat recent design-ul catre o varianta mai simpla si aerisita. Pe partea de fashion: matar.ro, amafashion.ro, lafemme.ro, fashionup.ro sunt doar cateva magazine online care au decis sa renunte la decorare pentru simplitate in ultima vreme.

La nivel international, cele mai mari site-uri de comert online au devenit recent albe, simple si curate: asos.com, shopbop.com, gap.com, ebay.com, amazon.com. Amazon.com a vandut in 2012 de 61 miliarde dolari. La acest nivel, atunci cand si-au redesenat site-ul si l-au facut mai alb si mai simplu, poti fi sigur ca n-au facut-o pentru ca e la moda sau pentru ca asa i-a placut designer-ului. Rezultatul unui astfel de design este munca unei armate de oameni axati pe eficientizare, pe optimizarea incarcarii paginilor, imbunatatirea ratei de conversie, imbunatatirea interactiunii de pe dispozitive mobile, etc…

Dar site-urile de prezentare….

Sigur, ai putea spune ca aceste exemple sunt de magazine online si au nevoie sa fie eficiente si sa vanda insa chiar si un site de prezentare trebuie sa fie eficient si sa vanda.

Site-urile de prezentare nu vand direct dar cu siguranta trebuie sa convinga clientul. Exista in continuare perceptia ca site-ul de prezentare e ca o carte de vizita. Nimic mai fals (poate in 1996 era adevarat). Site-ul este un vanzator care trebuie sa raspunda intrebarilor clientului si sa-l convinga ca firma ta este exact ceea ce cauta.

Din pacate, clientul nu o sa iti dea multe sanse, cateodata doar una singura si foarte scurta. Doar 2-3 secunde are la dispozitie site-ul ca sa-i ofere vizitatorului informatie relevanta si sa-l convinga sa nu inchida pagina. Din aceasta cauza prioritatea noastra numarul 1 este sa-ti oferim un site eficient, care sa-ti aduca clienti, si nu decorarea cu elemente inutile.


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.



Alte articole asemanatoare: