Care este poziția start-up-ului Stailer în piața curentă de NFT și ce utilități reale oferă NFT-urile Stailer Shine?

După cum am anunțat anterior într-un alt articol, Stailer, platforma de rezervări online pentru saloane de înfrumusețare evaluată la aproximativ 15 milioane de euro, urmează să lanseze în data de 2 iunie NFT-urile Stailer Shine, care vor putea fi achziționate atât cu moneda EGLD cât și cu FIAT, folosind orice card bancar.

Compania Stailer condusă de CEO-ul Andrei Ursachi a dat drumul de curând la înscrierea în pre-sale pe platformă. Aceștia au ales o abordare diferită față de alte proiecte de NFT, astfel încât ulterior înscrierii pe site-ul https://stailer.io vei fi contactat de echipa lor de concierge care te va îndruma și îți va oferi toate informațiile necesare pentru proiect. De asemenea, aceștia te vor adăuga în grupul proiectului care nu este public și este dedicat exclusiv persoanelor interesate de proiect care s-au înscris inițial pe site. 

Cu toții suntem conștienți de poziționarea pieței de crypto și NFT-uri din momentul actual, însă întrebarea este, sunt NFT-urile o investiție bună în special în perioada actuală? Ei bine, un răspuns pe scurt ar fi „da”. Iată de ce: 

Cum se poziționează NFT-urile față de scăderea actuală a pieței?

Sunt 3 tipuri de investiții accesibile tuturor persoanelor în momentul de față: acțiunile, criptomonedele și NFT-urile. Restul necesită ori un capital foarte mare, de care mulți poate nu dispun (ex. imobiliarele) ori necesită să ai anumite cunoștințe în domeniu și apartenența la un grup social specific (ex. ceasurile de lux, mașinile de lux). 

La momentul actual având în vedere că trecem printr-o perioadă de devalorizare a banilor la nivel mondial, acțiunile au un randament relativ mic. Piața de capital este în scădere, iar randamentul mediu pe care îl oferă anual este între 5-10%, unul foarte mic comparativ cu rata de inflație (devalorizarea banilor, care în România se apropie de 14%, iar în Statele Unite de 10%). Adică, deși poți observa o creștere medie anuală a investițiilor la bursă, aceasta nu este suficient de mare încât să acopere rata actuală de inflație și ai toate șansele ca în cel mai bun caz să ieși pe zero. 

Există o convingere foarte mare în sfera investitorilor la bursă, și-anume că piața de capital este cea mai sigură. Trebuie înțeles de fapt, că nu este nici ea atât de sigură, ci doar mai puțin volatilă (mișcările nu sunt mari). Un caz cunoscut, este cel al companiei Netflix, care a pierdut aproape peste noapte 50 de milioane din capitalizarea de piață. O cifră enormă care arată faptul că o mulțime de investitori au pierdut o mulțime de bani. Să nu mai spun faptul că urmează să trecem printr-o perioadă de criză, ceea ce va însemna delistarea de la bursă pentru o mulțime de companii, în special cele clasice, astfel piața de capital devine și ea teren minat.

În cazul criptomonedelor, volatilitatea e extrem de mare. Majoritatea criptomonedelor au înregistrat scăderi de până la 80%. Asta însemnând din nou o mulțime de investitori care au pierdut o mare parte din investițiile lor. Dacă anul trecut auzeam unul din trei investitori că au făcut un profit de peste 10.000 de euro din crypto, anul acesta suntem martori la o mulțime de eșecuri. În cazul proiectelor NFT lucrurile stau puțin altfel. Există scăderi ale unor NFT-uri importante, însă trebuie să înțelegem că proiectele care au fost vizate de această „criză” sunt proiecte care comercializează niște simple poze și nu oferă nimic palpabil comunității. Acum au început să se separe proiectele care au fost bazate pur și simplu pe hype și comunitate, de cele care au oferit utilitate în viața reală proprietarilor lor. 

Nu de puține ori am auzit în ultima vreme persoane care au realizat 5x-uri din proiecte de NFT care oferă sau promit să ofere valoare proprietarilor lor. Proiectele cu potențial succes ar trebui să fie în vizorul tău. Chiar dacă majoritatea oamenilor sunt încă sceptici de domeniul NFT-urilor, acesta reprezintă viitorul. Tot mai multe companii au început să le adopte și să le integreze, însă prea puține persoane au intrat în acest domeniu. 

Faptul că domeniul NFT-urilor este încă în fașă îți oferă oportunitatea să fii printre primii care ajung să achiziționeze o părticică din proiectele valoroase. Pe măsură ce domeniul NFT se dezvoltă, și vor intra tot mai mulți investitori, noii sosiți se vor orienta către proiectele vechi, adică acele proiecte în care tu ești deja intrat. De unde știu acest lucru? Exact asta s-a întâmplat în cazul criptomonedelor, investitorii noi i-au copiat pe investitorii vechi. Pentru tine acest lucru poate însemna o creștere considerabilă a prețului NFT-ului tău, deci un ROI (return of investment) peste celelalte instrumente financiare prezentate mai sus. 

Un alt lucru important de menționat este faptul că Meta, fosta companie Facebook, a anunțat că vrea să integreze NFT-urile în Instagram și Facebook, aceleași gânduri le are pentru viitor și pentru WhatsApp. 

„Am început să construim infrastructura pentru NFT-uri, atât în metaversul nostru cât și în celelalte aplicații”, a spus Zuckerberg într-o postare pe Facebook. „Începem să testăm (integrarea) colecțiilor digitale pe Instagram, astfel încât proprietarii de NFT-uri și artiștii să le poată expune pe profilele lor.”, a adăugat Zuckerberg. 

Unul dintre feature-urile cele mai interesante care vor fi implementate pe platformele celor de la Meta este posibilitatea de a adăuga NFT-urile la secțiune de story folosind realitatea augumentată, astfel NFT-ul tău va prinde viață. Se fac dezvoltări importante pe partea de realitate augmentată, astfel încât în viitor aceasta va fii la îndemâna noastră oricând prin intermediul unor ochelari. NFT-ul tău va deveni parte din realitate. 

Este proiectul NFT Stailer Shine o investiție bună? 

Dacă consideri că NFT-urile ți se potrivesc ca modalitate de investiție, unul dintre cele mai importante proiecte autohtone pe care te îndemnăm să le urmărești ar fi proiectul Stailer Shine. 

În primul rând compania Stailer a reușit o performanță rară pe piața din România, și-anume, a reușit ca într-un an de zile sub coordonarea CEO-ului Andrei Ursachi să atingă o evaluare de 15 milioane de euro și să strângă sute de mii de euro investiții din partea unor importanți investitori privați. Din cele menționate de Andrei, această creștere este doar la început, astfel dacă proiectul lor de NFT va face sold out, evaluarea companiei ar putea crește la sume de zeci de milioane de euro, fapt care ar da posibilitatea să dezvolte compania în continuare pe plan internațional.

Stailer deja a început să se extindă pe plan internațional, pe piața din Ungaria și Turcia, însemnând că ecosistemul se dezvoltă și el. Piața din România încă nu este în totalitate acoperită, însă Stailer nu are o concurență atât de importantă pe plan autohton, acestea reprezentând vești bune pentru viitorii proprietari de NFT-uri. Astfel, achiziționarea unui NFT Stailer acum, are toate șansele să îți aducă o creștere a investiției precum și posibilitatea folosirii utilității NFT-ului în ecosistemul Stailer. 

O creștere rapidă a ecosistemului Stailer înseamnă o creștere rapidă a cererii pe care NFT-ul Stailer Shine o va avea, deci automat o creștere a valorii investiției tale. Între timp te poți bucura și de beneficiile aduse de NFT, nu e doar o poză, ci o recunoaștere a statului tău de VIP în întreg ecosistemul de saloane. 

Care este utilitatea NFT-ului Stailer Shine? 

Stailer își propune prin NFT-ul Shine să descentralizeze sistemul de review-uri din platformă și să ofere utilizatorilor statut VIP în întreaga sa rețea de saloane de beauty. 

Fiecare utilizator va putea influența prin review-ul său rankingul saloanelor indiferent dacă vorbim de saloane de tuns, cosmetică sau masaj. Acest lucru înseamnă că saloanele vor trebui să vină cu diferite oferte atractive, gratuități și o experiență inedită pentru a te îndemna pe tine ca proprietar al NFT-ului să oferi un review pozitiv, deci automat să ajuți salonul să urce în ranking. Acest lucru va determina separarea saloanelor de lux de celelalte. 

Printre utilități se numără și: 

  1. VIP pe viață 
  2. Exclusivitate 
  3. Prețuri preferențiale
  4. VIP Concierge
  5. Cash back
  6. Oferte exclusiviste
  7. Recenzii Gold
  8. VIP guest events
  9. NFT-uri Jackpot
  10. + altele

Pentru a înțelege mai bine traiectoria companiei Stailer, aceștia își propun ca până la finalul anului 2023 să ajungă o rețea socială integrată în Web 3.0 pentru tot ce înseamnă servicii și produse de beauty (de la saloane de tuns, până la diferite produse de tip luxury). Poți citi mai multe despre roadmap pe site-ul lor. 

Cum vor fi folosiți banii obținuți din NFT-urile Stailer Shine?

Colecția Shine este lansată cu scopul de a susține creșterea accelerată a companiei, pentru a îmbunătăți produsul și pentru a extinde ecosistemul în Budapesta și Istanbul, obiective pentru care va avea nevoie de finanțare. Prin cumpărarea unui NFT asiguri o investiție profitabilă, contribui la expansiunea Stailer pe piețe internaționale și te bucuri de statut VIP în întreg ecosistemul. 

Țin să menționez că 5% din fonduri vor fi donate fundației „Mama Jeni”, deținută de antreprenorul Ștefan Mandachi, iar 2% vor fi redirecționați către asociațiile de beauty din România pentru susținerea industriei locale. 

Aș dori să închei prin a menționa faptul că nu sunt consultant financiar, de aceea ar fi înțelept să îți faci propria cercetare despre NFT-uri. Poți începe prin a accesa site-ul NFT-ului Stailer Shine aici: https://stailer.io. Te îndemn să te înregistrezi pe site, iar în scurt timp vei fi contactat de unul dintre membrii echipei de concierge din cadrul companiei. 


(P) Culege roadele unui nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 100 si 500 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare.



Alte articole asemanatoare: