Romania – Business & Leisure a fost lansat drept un demers inedit al societatii civile, realizat sub egida Platformei CEFTAC (Central European Advocacy for a Fair & Transparent Competition), proiect fondat in octombrie 2004 cu sprijinul Programului PHARE al Uniunii Europene, coordonat de Fundatia EUROLINK-Casa Europei (www.HouseofEurope.ro) in cooperare cu Asociatia pentru Protectia
Consumatorilor din Romania (www.apc-romania.ro). Romania – Business & Leisure apare cu subtitlul explicativ The National Selection of Excellence Services & Professionals in the Hospitality Industry – 2006, fiind astfel un catalog veritabil al serviciilor de excelenta si al profesionistilor din industria de ospitalitate.
Proiectul se desfasoara cu amabilul sprijin al agentiilor guvernamentale – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor – ANPC, Autoritatea Nationala pentru Turism – ANT, Agentia Romana pentru Investitii Straine – ARIS, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici, Mijlocii si Cooperatie – ANIMMC.
Proiectul este dezvoltat in sistem non-profit, exclusiv pe baza de auto-finantare, in sensul ca agentiile si autoritatile implicate sprijina numai moral si prin acces la resursele proprii de date si expertiza, pentru a contribui astfel direct la promovarea brand-ului turistic si cultural de tara.
Concret, Romania – Business & Leisure va fi dezvoltat pe doua componente, una print (a carei lansare este programata pentru luna noiembrie, cu ocazia celei de-a II-a editii a Zilei Europene a Concurentei si Competitivitatii in Romania) si una online (in parteneriat cu www.SMARThoreca.ro, care in prezent gazduieste deja prezentarea pe larg a proiectului si va deveni un portal de informatii dedicat HoReCa).
AVANTAJE – Argument al originalitatii sistemului Romania – Business & Leisure :
1.Simplitatea mecanismului de inscriere, direct pe www.SMARThoreca.ro: managerul unei locatii poate propune oferta de servicii a companiei pentru listarea in cadrul Romania – Business & Leisure, completand un formular online si facand dovada achitarii unei contributii in vederea accesului la pachetul de beneficii oferit prin participare la program, in contul Fundatiei EUROLINK-Casa Europei.
2.Ulterior, reprezentantul unei locatii inscrise poate transmite periodic, pentru sectiunea de stiri a portalului www.SMARThoreca.ro, informatii cu caracter promotional asupra ofertelor si evenimentelor pe care le lanseaza si a programelor in care se implica.
3.Inscrierea in acest program adauga pe langa beneficiile directe si posibilitatea unui discount de 15% la cotizatia de membru al Programului Club StructuralFunds.ro., dedicat tuturor celor care au nevoie de consiliere gratuita si se pregatesc sa depuna proiecte in domeniul turismului si serviciilor complementare cu Fonduri Structurale (www.StructuralFunds.ro), ce vor fi gestionate sub egida
Ministerului Economiei si Comertului, ANIMMC si ANT, ca autoritati de management desemnat
4.Nu exista taxe sau comisioane ascunse.
Gandita in spiritul Ghidului Responsabilitatii Sociale Corporative realizat de OECD – clubul select al tarilor prospere economic si social, organizatie la care si Romania aspira sa adere dupa integrarea in UE – singura contributie modica de participare acopera un pachet integrat de beneficii directe si conexe si este destinata sa acopere costurile de productie in sine si costurile tehnice ale acestui proiect realizat prin auto-finantare si in sistem de voluntariat.
5.10 % din contributiile pentru adeziune vor fi donate in sistem de sponsorizare unei case de creatie si odihna pentru gazduirea personalitatilor de marca ale vietii publice si culturii romanesti ce sunt ambasadorii ospitalitatii si stilului de viata romanesc.
6.In afara listarii si a preluarii de informatii cu caracter promotional, Comitetul Oficial de Selectie va putea retine pentru versiunea finala a Catalogului includerea unui spatiu , destinat prezentarii locatiei si a profesionistilor care lucreaza in cadrul acesteia, in functie de nivelul de excelenta al serviciilor de ospitalitate oferite.
7.Companiile participante beneficiaza de prioritate, consiliere educationala si reducere relevanta pentru angajatii si colaboratorii care se pot forma prin programele de Masterat recunoscute de Ministerul Educatiei si Cercetarii in domeniul Afacerilor Europene si Internationale, precum si credite transferabile pentru programele de formare de scurta durata, la institutiile academice asociate,
Academia de Stiinte Economice si Universitatea Romana de Arte si Stiinte Gheorghe Cristea.
8.Toate companiile listate care vor fi figura in Catologul Oficial beneficiaza de o reducere de minimum 30% din valoarea pachetului corporativ al participarii la evenimentul de lansare, editia a II -a a Zilei Europene a Concurentei si Competitivitatii in Romania si Gala de decernare a prestigioasei distinctii Personalitatea Anului pentru o Romanie Europeana (editia a V-a), plasat sub
Inaltul Patronaj al Presedintiei Uniunii Europene si avand ca Invitat de Onoare pe Presedintele Romaniei.
9.Companiile listate pot beneficia de reducere la rezervarea salilor de conferinta ale Platformei CEFTAC, pentru organizarea de conferinte de presa in Bucuresti si Constanta.
In plus, orice companie poate solicita, de maxim 2 ori pe luna, consultanta juridica gratuita pe probleme de drept turistic si comercial, prin intermediul partenerilor asociati si sponsorilor Plaformei CEFTAC – importante societati de avocatura si agentii de consultanta.
10.Prin intermediul partenerilor media (ziare, reviste, TV, radio, new-media), bilanturile proiectului si detalii despre fazele sale intermediare, dar si prezentari finale incluse in proiect vor fi promovate periodic.
Proiectul Romania – Business & Leisure nu este un clasament si nu urmareste cotarea sau omologarea locatiilor incluse, ceea ce intra in competentele autoritatilor publice de reglementare si control.
Tocmai de aceea, prin componenta sa, Comitetul Oficial de Selectie reprezinta o larga diversitate de profesii, apartenente sociale si preocupari, unite insa sub semnul experientelor multiple de calatorie in spatiul european si romanesc, al exigentei si cautarii rafinamentului si armoniei la cel mai inalt nivel.
Obiectivul central este obtinerea unei sinteze din unghiul de vedere al impresiei globale si pe termen lung lasata consumatorilor avizati ai serviciilor de ospitalitate.
Descriere pe scurt. Editia cu numarul 1 se va edita in format A4, color, tipar impecabil, aproximativ 200 de pagini, exclusiv in limba engleza, absolut gratuit grupului-tinta desemnat.
Targetul principal este constituit din beneficiari straini si romani, cu varsta cuprinsa intre 20 si 50 de ani, cu studii medii si superioare, venituri medii si mari, clasa medie si clasa business, persoane dinamice, active social, cu nevoi de mobilitate si caracterizate de interes pentru calitate si servicii de inalta tinuta.
Distributia editiei printate se va face intr-un mediu select, incepand cu luna noiembrie 2006 pana in prima jumatate a anului 2007: ambasadori si diplomati din cadrul misiunilor diplomatice si organizatiilor internationale, demnitari si oficiali din administratia centrala si din autoritatile zonelor reprezentate, din domeniul turismului si HoReCa, agentiilor de turism-business, hoteluri si
restaurante cu potential turistic ridicat, specialistilor din agentiile de PR, Marketing si Advertising si organizatorilor de evenimente in general, participantilor la proiect, unor reprezentanti mass-media si ai sectorului neguvernamental.
Suportul internet al proiectului, realizat de SMART Press, o companie cu experienta in new-media (www.SMARTfinancial.ro, www.SMARTbank.ro, www.SMARTtourist.ro), va fi organizat sub forma unui ziar financiar electronic dedicat domeniului HoReCa, cu functii de portal, in versiune romana si engleza.
www.SMARThoreca.ro va beneficia de promovare online si offline, iar accesul la informatii va fi permis gratuit, implicit unei categorii largi de populatie cu acces la internet, din Romania si de peste hotare.
Structura sa va fi urmatoarea: componenta de stiri, continut editat regulat, informatii din domeniul HoReCa si informatii tangente, analize, reportaje si interviuri nepublicitare, o galerie dinamica a personalitatilor din lumea intelectuala si cultural-artistica-stiintifica care reprezinta ambasadorii onorifici ai romanitatii si culturii ospitalitatii romanesti in lume.
De asemenea, va exista o componenta de director-portal avansat de locatii HoReCa (unde vor aparea listate toate locatiile inscrise in Romania-Business & Leisure si unde vor beneficia de spatiu extins, cu galerii de imagini si prezentari originale, locatiile retinute pentru selectia finala a prezentarilor din cadrul Catalogului).
Comitetul Oficial de Selectie este prezidat onorific de Ambasadorul Romaniei la OSCE, Dl Dr. Liviu BOTA, fost Secretar General Adj. al ONU. Participa cu statut de observatori ai desemnarii finale a celor selectati reprezentantii autoritatilor guvernamentale partenere. Consultant special este renumitul expert in gastronomie si life-style, Dl Peter IMRE.
Romania – Business & Leisure si www.SMARThoreca.ro reprezinta un instrument de mediatizare a excelentei in domeniul HoReCa, la nivel de ansamblu cele doua componente constituindu-se ca un proiect al romanilor pentru romanii de pretutindeni si pentru oaspetii nostri.
Romania – Business & Leisure are in esenta semnificatia unei initiative mobilizatoare, inclusiv pentru o mai buna antrenare a motoarelor economiei romanesti in perspectiva integrarii in Piata Unica Europeana.
Parteneri media: Bucharest in Your Pocket, “EURO MONITOR”-N24 TV, Comunicatii Mobile,
Sapte Seri, Atitudinea.ro , NewBusiness.ro,”Dialoguri Europene”- Radio Romania,
www.SMARTfinancial.ro, Gardianul, www.SMARTbank.ro, Hotnews.ro, Eu.Ro.Com , Biroul de imagine
Mai multe detalii sunt disponibile, precum si LOGO-ul oficial, pe www.SMARThoreca.ro
HotNews.ro, 19 iun 2006