Ana Aioanei şi-a construit primul proiect antreprenorial în vara anului trecut, când a decis să renunţe la sectorul designului de interior în care lucra şi să dea startul afacerii Annette Studio, dedicată băutorilor de ceai.
Ceainăria a fost inaugurată vara, iar până la sfârşitul anului a avut o cifră de afaceri de 30.000 de euro. Anul acesta Ana Aioanei estimează o cifră de afaceri între 70.000 şi 80.000 de euro. „Totul a început anul trecut. Îmi doream un spaţiu în care să realizez diverse obiecte de design interior. Atunci am găsit o casă din perioada interbelică, aşa m-am trezit nu numai cu un spaţiu nou, dar şi cu o nouă afacere, care a reprezentat o provocare pentru mine“, a spus fondatoarea brand-ului Annette (brandul este administrat de firma Annette Studio Design).
Investiţia s-a ridicat la 50.000 de euro. „Cheltuielile importante au fost cu mobilierul, acesta fiind lucrat manual, din lemn masiv.“
Preţurile variază între 10 lei pentru o supă, 14 lei pentru un ceai şi 39 de lei pentru o friptură de vită. „Clienţii noştri sunt în mare parte străinii sau oamenii care caută un colţ de linişte. Ca şi categorie de vârstă, pot spune că sunt de la mic la mare şi observăm o creştere în rândul persoanelor care preferă ceaiul în loc de cafea“, a mai spus Ana Aioanei.
În ceea ce priveşte legea recentă care interzice fumatul, Ana Aioanei spune că afacerea Annette nu va fi afectată deoarece încă de la deschidere era dedicată clienţilor nefumători.
Capitala găzduieşte peste 3.400 de restaurante, cafenele şi baruri, cu afaceri anuale de aproape 2.5 mld. lei, fiind de departe cea mai importantă piaţă pentru jucătorii locali din HoReCa, în contextul în care este cel mai mare oraş din punctul de vedere al populaţiei, salariului mediu depăşeşte cu 40% media pe ţară, rata şomajului este minimă, iar Capitala atrage şi cel mai mare număr de turişti români şi străini.